بریکس: موضوع هسته‌ای ایران و اختلافات سوریه تنها از طریق گفت‌وگو حل می‌شود
نوشته شده توسط : احسانی
 
بریکس: موضوع هسته‌ای ایران و اختلافات سوریه تنها از طریق گفت‌وگو حل می‌شود

خبرگزاری فارس: گروه اقتصادی‌های نوظهور در موضع‌گیری خود در اجلاس دهلی از حل مسالمت‌آمیز موضوع هسته‌ای ایران و مناقشه سوریه بر اساس گفت‌وگو، حمایت کرد.

خبرگزاری فارس: بریکس: موضوع هسته‌ای ایران و اختلافات سوریه تنها از طریق گفت‌وگو حل می‌شود

 

به گزارش فارس به نقل از ریانووستی روسیه،  کشورهای عضو گروه "بریکس" (اقتصادهای نوظهور) به‌سود حل و فصل درگیری سوریه و حل مساله هسته‌ای ایران منحصرا از راه مذاکرات اظهار نظر کرده و همچنین از ادامه حضور بین المللی در افغانستان حمایت کردند. این مطلب را "مان موهان سینگ" نخست وزیر هند در پایان اجلاس سران گروه "بریکس" در دهلی نو اعلام کرد.

نخست وزیر هند گفت: "ما اوضاع در آسیای غربی را بطور عمیق مورد بحث قرار دادیم. ما در این مورد به توافق رسیدیم که حل پایدار مسایل در سوریه و ایران فقط از راه گفتگو امکان پذیر است."

این درحالی است که آمریکا و برخی از دیگر کشورهای غربی مدعیند که ایران تحت پوشش برنامه صلح آمیز هسته‌ای مشغول ساخت سلاح هسته‌ای است. ایران نیز با رد این اتهامات بارها اعلام کرده  که برنامه هسته ای این کشور صرفا جهت رفع نیازهای انرژی است.

از سوی دیگر، یک سال است که اعتراضات ضد دولتی در سوریه ادامه دارد و این اعتراضات در ماه‌های اخیر به بروز درگیری‌های مسلحانه خشونت باری میان اپوزیسیون و نیروهای دولتی منجر شده است. طبق اطلاعات سازمان ملل متحد شمار کشته شدگان در سوریه از9000 نفر تجاوز کرده است.

مان موهان سینگ افزود: "ما قبول کردیم که جامعه بین المللی باید به مشارکت خود در افغانستان ادامه دهد."

گفتنی است که آمریکا قصد دارد نیروهای مسلح خود را تا سال 2014 از افغانستان خارج کرده و مسئولیت تامین امنیت در این کشور را به نیروهای افغانی واگذار نماید اما تعدادی از کشورها معتقدند آمریکا نباید در این کار عجله کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: